برجستگی روی گنبد خضرای پیامبر(ص)

-->
*/

شاید تا کنون برایتان سؤال شده باشد این برجستگی روی گنبد خضرای پیامبر(ص) چیست ؟  

درجریان تخریب قبور در راستای فعالیت وهابیون در مدینه ، یكی از وهابیون برای تخریب گنبد مطهر حضرت رسول (ص) و برای بمب گذاری به بالای گنبد می رود كه ناگهان صاعقه ای با او برخورد می كند و او همان جا خشك می شود و هر کاری میکنند کنده نمیشود و بناچار رویش را میپوشانند و بصورت فعلی درش می آورند.

 

 

بعدها وهابیون هر كاری می كنند كه جسد این شخص را از آنجا جدا كنند نمی توانند و نا چار میشوند به این گونه كه مشاهده میكنید آن را پنهان كنند. از طرف دیگر هم مدعی شده اند که این برآمدگی برای امور اضطراری! در گنبد خضرای نبوی ایجاد شده است و از آن به عنوان «دریچه رحمت» برای نزول باران!! نام می برند.

 

اما خیلی ها سوال میکنند که چرا صاعقه بمب هایی رو که همراه اون شخص بوده منفجر نکرده؟ یا اگه میخواسته گنبد رو منفجر کنه چرا داشته میرفته بالای اون؟ یا اگه مسئله اینقدر مهم بوده و کنده نمیشده چرا اون قسمت گنبد رو عوض نکردند ؟ یه جستجوی کوچولو کردم و به مطلب زیر برخوردم:

اینم لینک منبعش

در سال 1233 در روزگار سلطان محمود عثماني، نيز گنبد بازسازي شد و تا آن زمان رنگ آن کبود بود. در روزگار سلطان عبدالحميد عثماني گنبد روي مرقد را به رنگ سبز کردند و از اين زمان به بعد، به قُبّة الخضراء شهرت يافت.(1) طبق رسم، هر از چند سال، رنگي روي رنگ پيشين مي کشيدند. جالب آن که در پايين گنبد، سوراخي باز کرده اند که ميان قبر و آسمان فاصله اي نباشد. داستان اين محفظه از اين قرار است که وقتي در مدينه باران نيامد، مردم در اين باره از عايشه استمداد کردند. او گفت که متوجه قبر پيامبر شويد; همسر پيامبر(صلي الله عليه وآله)، به خلاف کساني که به تبرّک و توسّل اعتقادي ندارند و براي قبر ارزشي قائل نيستند، مردم را به قبر آن حضرت هدايت کرد. از زماني که گنبد روي مرقد کشيده شد، اين محفظه را در ادامه آن سنت باقي گذاشتند تا در وقت کم باراني، آن را بگشايند و از خداوند طلب باران کنند.(2)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1 . تعمير و توسعه مسجد شريف نبوي، صص 69 ـ 70

2 . نکـ : نزهة الناظرين، ص

 



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









بنر همسنگرانtextcolor=E2FF24
باکس 20

استاد رائفی پور

وب سايت ظهور





باکس چی

Ex4Me

پرواز در آسمان رهايي